شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

unnamed 1
شناسه پست: 1226
بازدید: 446

Modest Wallet یک نشریه دیجیتال رایگانه که راه حل های ساده مالی شخصی رو به خوانندگان ارائه میده. توی یکی از شماره های این مجله که اتفاقاً خیلی هم مورد استقبال طرفدار هاشون و به ویژه طراحان سایت قرار گرفت، مبحث جالب و مفصل اینکه آیا طراحی سایت درآمد دارد؟مورد بررسی قرار گرفته. دیدیم بد نیست تا مقاله‌ای نسبتاٌ خلاصه و مفید در مورد این مطلب براتون آماده کنیم. بحث درآمد زایی از طریق طراحی سایت و وب‌سایت در این زمان که مردم به دور کاری و فضای سایبری علاقه‌مند هستن، از مباحث داغ و به روز به حساب میاد.

بیشتر از ۱.۵ میلیارد وب سایت توی اینترنت وجود داره. هر سال این تعداد بیشتر هم میشه. بنابراین اگه می‌خواین یک وب سایت اینترنتی بسازین و علاوه بر اون بدونین که آیا طراحی سایت درآمد داره یا نه، باید بگم که مطلب درستی رو برای مطالعه انتخاب کردین!
مشاغل و اشخاص می‌خوان برای دستیابی به مشتری‌های جدید یا برقراری ارتباط با مشتریهای خودشون وب سایت داشته باشن. داشتن وب سایت برای خیلی از صاحبان مشاغل به یک ضرورت تبدیل شده.
این یک فرصت عالی برای کسب درآمد طراحان وب هست. خب اگه کارتون رو به درستی انجام بدید، توی کسب درآمد از طریق طراحی وب مشکلی به وجود نمیاد.

چرا طراحی سایت ؟

یک دنیا دلیل برای شروع ساختن وب سایت برای مشتریان وجود داره. شما هم می‌تونین دنبال درآمد باشین و هم می‌تونین اشتیاق ایجاد یک تجارت رو داشته باشین. در هر دو صورت، طراحی وب یک روش عالی برای کسب درآمد آنلاین به حساب میاد.

شروع آسون

اولین و مهمترین قدم برای شروع ساخت وب سایت خیلی آسونه. نگران هزینه‌های سربار و پیش پرداخت نباشید چون تقریباً تمام چیزی که شما نیاز دارین یک کامپیوتر و یک مودم اینترنت هست.

سرمایه اولیه

میشه گفت اصلاً سرمایه اولیه‌ای توی این کار وجود نداره. همونطور که بالاتر هم گفتیم، تنها چیزی که شما احتیاج دارین کامپیوتر هست، پس اگه کامپیوتر دارین در واقع سرمایه اولیه رو دارین!
البته بسته به خدماتی ارائه می‌دین، ممکنه نیاز به خرید نرم افزار و ابزارهایی برای کمک به بهتر طراحی کردن داشته باشین. خبر خوب اینه که اکثر این ابزارها نسبتاً ارزون هستن و حتی بعضی از اونها رو می‌تونین رایگان دانلود کنین. بنابراین، میشه گفت شما با هیچی شروع می‌کنین و کلی هم مشتری واسه خودتون جمع می‌کنین و کارتون رو توسعه می‌دین!

پتانسیل درآمد قابل توجه

شما اگه توی کارتون مهارت کافی داشته باشین، پتانسیل درآمد شما بیشتر و بیشتر میشه. چون در واقع شما کسی هستین که به مشتری خودتون خدمات خوبی ارائه می‌دین و ارائه خدمات خوب تاثیر زیادی روی بازاریابی کار شما داره. حتی ممکنه شما کارتون انقدر توسعه پیدا کنه که با بالا رفتن تعداد مشتری هاتون شما به فکر استخدام طراحان و توسعه دهندگان وب بیشتری باشین تا با مدیریت درست کار خودتون، فعالیت‌های خودتون رو گسترش بدین که در نتیجه درآمد و سود شما هم بیشتر میشه!

برنامه ریزی انعطاف پذیر

از اون جایی که همه این کارها به صورت آنلاین و از راه دور انجام میشن، شما مسئولیت‌هاتون زیاده. باید سر موقع و به بهترین شکل، انتظارات مشتری خودتون رو برآورده کنین. باید اینو بدونین که شما نسبت به کارتون متعهد هستین. پس برای کارهاتون برنامه ریزی دقیق داشته باشین. وقتی تاریخی برای تحویل کارتون به مشتری تعیین می‌کنین، تمام تلاشتون رو بکنین تا وقت شناس باشین. این کار باعث جذب مشتری بیشتری براتون میشه چون صاحبان مشاغل تجاری آدم‌های وقت شناس رو برای همکاری انتخاب می‌کنن!

تقاضای بالا

این روزها طراحی وب خیلی مورد تقاضا قرار گرفته و طراحان با استعداد که کارهای خوبی ارائه میدن مشتری زیادی دارن. خیلی‌ها هم مشتاق استفاده از خدمات اونها هستن.

طراحی سایت و کسب درآمد

چطور میشه وب سایت درآمدزا ساخت؟

راز خاصی برای کسب درآمد از راه وب سایت برای افراد یا مشاغل وجود نداره. با این حال، ما اینجا به چند تا نکته اشاره می‌کنیم که می‌تونین برای کسب درآمد از طریق وب سایت دنبال کنین.

قدم اول: چگونگی ایجاد یک وب سایت

برای یادگیری اصول HTML ، CSS و طراحی وب ، باید توی یکی از دوره های آنلاین یا آفلاین در Udemy ،Lynda ،Pluralsight ،Skillshare و CodeAcademy ثبت نام کنین (همه این وب سایت هایی که ذکر شد به زبان انگلیسی هستن). از اونجایی که خودمون هم می‌دونیم که این کار اون چنان هم براتون امکان پذیر نیست، راه دیگه‌ای رو بهتون معرفی می‌کنم که بهترین راهه. راهنماها و آموزشهای رایگان توی Youtube و سراسر اینترنت در دسترس شما هستن که می‌تونن به شما در ایجاد مهارت کمک کنن.
خبر خوب اینه که برای شروع ساخت وب سایت نیازی به یادگیری CSS یا HTML ندارین. خیلی از سیستم عامل ها ویژگی‌های کشیدن و رها کردن (Drag-and-Drop Features) رو دارن. بنابراین نیازی به یادگیری نحوه کدگذاری برای ایجاد یک وب سایت زیبا نیست. سه تا از محبوب ترین سازنده وب سایت‌ها عبارتند از:

۱. وردپرس

وردپرس یکی از سیستم‌های مدیریت محتوا هست که بیشتر برای قابلیت وبلاگ نویسی شناخته می‌شه. وردپرس بر اساس یک پایگاه داده PHP و MySQL کار می‌کنه. عناصر مختلف طراحی با استفاده از «تم» اصلاح می‌شن. تعداد زیادی تم رایگان و paid mobile-friendly در دسترس شماست. شما می‌تونید موضوعات جدید و قشنگی رو توی Themeforest پیدا کنید.
وردپرس به شما این امکان رو می‌ده که برای اضافه کردن یک سری ویژگی به سایت خودتون، مثل ابزارهای یکپارچه و گزینه های تجارت الکترونیکی، پلاگین نصب کنین. تقریباً واسه هر چیزی که تصور کنین، یک پلاگین وجود داره.
شما باید با افزونه ها و نحوه نصب اونها آشنا بشین تا بتونین بدون هیچ مشکلی، تمام ویژگی‌های مورد نیاز خودتون رو به سایت اضافه کنین.
همچنین، ممکنه لازم باشه از یک افزونه صفحه ساز مثل Elementor ،Divi یا Thrive Architect استفاده کنین. این افزونه به شما این امکان رو میده که حتی بدون اینکه چیزی از اصول بدونین، کد خط، طرح بندی پیچیده و پاسخگو ایجاد کنین.
با وجود این که وردپرس خیلی قدرتمنده، اما معایبی هم داره. بزرگترین نقطه ضعف وردپرس اینه که به انحنای یادگیری تندتری نسبت به سایر سازنده‌های وب سایت های آنلاین مثل Wix یا Squarespace نیاز داره.
به طور کلی وردپرس محبوب ترین پلتفرمی هست که میشه باهاش یک وب سایت ایجاد کرد.

Wix .۲

Wix یک وب سایت ساز آنلاینه که به کاربران این امکان رو می‌ده که عناصر رو بدون این که همه اصول و اساس نحوه کدگذاری رو بدونن، از شیوه «بکشید و رها کنید» (Drag-and-Drop Elements) برای ساخت یک وب سایت استفاده کنن. Wix موقع طراحی و انتشار نمونه کارها، وبلاگ، فروشگاه آنلاین یا وب سایت مشاغل کوچیک، گزینه محبوبی برای طراحان هست. چون این برنامه به معنای واقعی کلمه صدها الگو و ابزار عالی داره.
نکته منفی Wix اینه که خیلی از ویژگی های اساسی مورد علاقه طراح‌ها و جنبه‌های مثبت بازاریابی رو نداره. اصلاً هم مثل وردپرس قابل تنظیم نیست. با این وجود، برای چیزی که طراح‌ها ارائه میدن قیمت و عملکرد مطلوبی داره.

۳‌. Squarespace

Squarespace هم یک وبسایت ساز هست که، مثل ۲ وب‌سایت ساز قبلی که معرفی کردیم، با استفاده از عناصر کشیدن و رها کردن (Drag-and-Drop Features) طراحی وب و ایجاد سایت رو هم ساده می کنه. Squarespace به عنوان یک سازنده وب سایت، به حدی همه چیز رو داره و کامله که در واقع میشه گفت دارای ویژگی همه برنامه‌ها توی یک برنامه ست. این ویژگی‌ها شامل دامنه ها، ویژگی های تجارت الکترونیکی، میزبانی، تجزیه و تحلیل و موارد تخصصی دیگه ست.
Squarespace برای کسایی که دنبال ایجاد وب سایت هایی با ظاهری حرفه ای هستن و خیلی هم دنبال یادگیری تخصصی نحوه کدگذاری نیستن، راه حل خوبیه. میشه گفت بعضی از بهترین ویژگی های موجود در بازار رو داره.
ولی این رو هم باید بگیم که نکته منفی Squarespace اینه که هیچ فروشگاهی توی نت، افزونه یا برنامه ای برای اضافه کردن ویژگی جدید به سایت شما رو در دسترس شما نمی‌ذاره.

طراحی سایت و کسب درآمد

قدم دوم: یک نیچ (Niche) انتخاب کنید

وقتی که تازه کار خودتون رو شروع می‌کنین، مخصوصاً اگه خیلی توی امر رمزگذاری مهارت نداشته باشین، یا کلاً چیزی درموردش ندونین، می‌خواین که یک نیچ قابل کنترل (Manageable Niche) داشته باشید. منظور از Niche در واقع یک حوزه از کار هست که اصطلاحاً و توی دنیای طراحان بهش نیچ گفته میشه. شما می‌تونین دامنه فعالیت خودتون رو به روش‌های مختلفی محدود کنین. مثلاً ممکنه بخواین فقط وب سایت‌ هایی برای صاحبان سالن های بدن سازی یا آرایشگاه ها ایجاد کنین. یا ممکنه فعالیت های خودتون رو فقط به ساخت و ساز با Squarespace یا Wix محدود کنین. حتی می‌تونین خودتون رو محدود کنین و فقط با تم های خاص یا پلاگین های صفحه ساز وردپرس کار کنین.
دلیل این کار اینه که شما فعالیتتون رو منحصراً به چیزی که توش بیشتر مهارت دارین اختصاص می‌دین و می‌تونین کارآمدتر روی اون تخصص کار کنین. با پیشرفت و توسعه می‌تونین قابلیت های خودتون رو بیشتر کنین. اما اول کار، باید روی یک چیز به خصوص تمرکز کنین. یادتون نره که تمرکز کردن باعث درآمد میشه براتون!

قدم سوم: نمونه‌کار (Portfolio) وب سایت‌ها رو بسازید

شاید از خودتون بپرسین که بهترین راه برای جواب به اینکه آیا طراحی سایت درآمد دارد و این که راهی که باهاش بتونین مهارتهای خودتون رو توی شروع کار جدید به نمایش بذارید چیه. جوابتون رو ما می‌دونیم: بهترین راه واسه شما اینه که بیاین تمام مهارتتون رو به عنوان یک طراح تحت عنوان یک مجموعه کوچیک از وب سایت هایی رو که طراحیشون رو به عهده داشتین و کارها و استعدادهای شما رو به نمایش میذارن، به عنوان یک پرتفولیو جمع آوری کنین.
برای شروع، یک وب سایت واسه خودتون بسازین. اینجا جاییه که شما باید تمام مهارتی که دارین رو به نمایش بذارین و بهترین خودتون رو ارائه بدین. تا جایی که می‌تونین باورنکردنی و بی نظیر کار کنین. چون این وی سایت در واقع معرفی‌نامه شماست و شما قراره از همین طریق مشتری جذب کنین. این یک سند محسوب میشه که صاحبان مشاغل، موقع تصمیم گیری در مورد سپردن پروژه به شما بهش نگاه می‌کنن. پس هرچی توی چنته دارین رو کنین!
اشتباه برداشت نکنین! معنی حرفمون این نیست که صفحه رو شلوغ کنین. معنی حرف اینه که شما باید به فکر یک طراحی مناسب برای وب سایت خودتون باشین. بیشتر اوقات ساده‌تر بهتره.
جدا از سایت خودتون، ایجاد یک یا دو سایت نمونه برای جایگاه هایی که می‌خواین هدف قرار بدین، خیلی خوبه. مثلاً اگه می‌خواین منحصراً برای آرایشگاه ها وب سایت درست کنین، چندتا سایت آرایشگاه خیلی پیش پا افتاده ایجاد کنین تا مشتریها بتونن مهارت شما رو ببینن و متوجه نحوه کار شما بشن.

قدم چهارم: مشتری پیدا کنین

راه ها و جاهای زیادی هست که از طریق اونها می‌تونین برای خودتون مشتری پیدا کنین. حالا من قصد دارم چند تا از ساده‌ترین و راحت‌ترین راه ها رو بهتون معرفی کنم.

۱. LinkedIn

LinkedIn بهترین جا برای پیدا کردن مشتری هست. تقریباً همه کسایی که توی این سیستم عامل هستن به نوعی حرفه‌ای هستن و خیلی از اونها مارک ها و شرکت ها یا حتی CV هایی دارن که می‌خوان به صورت آنلاین تبلیغ کنن.

شما می‌تونین با جستجوی فعالیتی که هدف قرار دادین، مشتریان مخصوص فعالیتتون رو توی LinkedIn پیدا کنین (مثلاً آرایشگاه ها) و براشون پیام بفرستین و تبلیغ کارتون رو بکنین. برای این کار ممکنه مجبور بشین اعتبار InMail یا InMail credits بخرین.
یا می‌تونین با استفاده از ابزار بازاریابی LinkedIn بجای تک تک پیام دادن، یکجا با بسیاری از افراد توی یک دسته خاص (مثلاً همون آرایشگاه ها) ارتباط برقرار کنین. همه چیز به مقیاسی که می‌خواین توش کار کنین بستگی داره.

۲. کسب و کار های محلی

خیلی از مشاغل محلی تمایل به حضور در وب دارن اما بیش از حد مشغول کسب و کار روزمره خودشون هستن و این فرصت رو ندارن که دنبال طراح وب باشن. تماس با اونها می‌تونه یک تلنگر کوچولو برای شروع ساختن یک وب سایت باشه.
فراموش نکنین که مشاغل محلی ممکنه یه جور متفاوت تری به وب سایت نیاز داشته باشن که بر SEO محلی و ایجاد ترافیک تمرکز داره.

۳. میتینگ‌ها یا دیدارهای حضوری

هر رویداد محلی به ویژه یک رویداد تجاری کوچک می‌تونه یک فرصت خارق العاده برای شبکه سازی و ایجاد پایگاه مشتری شما باشه. حواستون به همه ملاقات‌های تجاری و بازرگانی محلی یا انجمن های مشاغل کوچک باشه.

۴. سایت های آزاد

سایتهایی مثل Upwork ،Fiverr و Freelancer.com به طور موثر متخصصان دیجیتال رو به مشتریان لینک میکنن. اگرچه اونها مبلغ خیلی کمی از شما می‌گیرن ولی در واقع، وقتی این سایت ها مشتری های موجود را به تجارت شما لینک می‌کنن، می‌تونن کسب درآمد بسیار خوبی از این طریق داشته باشن.

۵. دوستان و آشنایان

موقع جذب مشتری، از دوستان و خانواده خودتون اصلاً غافل نشین. احتمالاً ده ها نفر رو می‌شناسین که می‌تونن از خدمات یک طراح وب توی برای بیزینس خودشون استفاده کنن. باهاشون ارتباط برقرار کنین و در مورد فعالیت خودتون براشون توضیح بدین. قانعشون کنین که فعالیت شما می‌تونه باعث ارتقا کسب و کارشون بشه. البته خیلی توی این کار، اصرار به خرج ندید که باعث آزار و ناراحتی دوستانتون بشین. اگه دیدین که احتیاجی به وب سایت ندارن بیخیال شین و سراغ افراد دیگه برین. تمرکز خودتون رو روی افرادی که واقعاً به مهارت شما نیاز دارن بذارین.

قدم پنجم: ایجاد یک وبلاگ تجاری

یکی از بهترین روش ها برای جذب افراد به وب سایت و فعالیت شما، بازاریابی محتوا است و ساده ترین راه برای بازاریابی با استفاده از محتوا، راه اندازی یک وبلاگه. وجود یک وبلاگ خیلی ضرورت داره چون که وبلاگها سایت شما رو با محتوای مربوطه پر می‌کنن که Google و موتورهای جستجوی مشابه، از همون محتوا برای رتبه بندی صفحات وب مورد استفاده مردم، به صورت آنلاین استفاده میکنن.
حتماً محتوای وبلاگ خودتون رو برای کسب و کار هایی که قصد جذبشون رو دارین بنویسین. مثلاً اگه قصد جذب مشتری برای طراحی سایت مخصوص آرایشگاه دارید توی وبلاگتون، در مورد سرگرمی اسنوبورد تولید محتوا نکنین. فقط و فقط روی یک موضوع تمرکز کنین و ازین شاخه به اون شاخه نپرین. چون این کار شما رو از هدفتون دور میکنه.

ایده‌آل های مشتریان خودتون رو در نظر بگیرین و درمورد مهم‌ترین‌هاشون توی وبلاگ خودتون بنویسین.

وقتی که دارین وبلاگ می‌سازین، انتخاب یک موضوع واحد و خوب، به وبلاگ شما سمت و سو و هدف می‌ده. این یعنی وجود استراتژی! و خود این امر بزرگترین قدم برای کسب درآمد محسوب میشه. پس استراتژی داشته باشین، بی هدف و پراکنده کار نکنین. مطالب متمرکز و مرتبط بنویسید و محتوای جهت داری توبید کنین که به سمت هدفتون باشه. برای توضیحات کاملتر از چگونگی استراتژی منسجم بازاریابی محتوا، عبارت های «hub and spoke content» و «pillar content» رو توی گوگل جستجو کنین تا از همه چیز مطلع بشین.

با مطالبی که توی این مقاله براتون جمع آوری کردیم به احتمال زیاد باید به پاسخ پرسش آیا طراحی سایت درآمد دارد؟رسیده باشین! تمام تلاش ما در راستای کمک به شما بوده. امیدواریم که هم ما و هم شما، به هدف خودمون رسیده باشیم. موفق باشید عزیزان!

نویسنده