شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

38a2imy2eeip e1617067457167
شناسه پست: 1323
بازدید: 344

نکات طلایی فروش آنلاین چیه؟ برای این که فروش خوبی در آنلاین شاپ خود داشته باشیم باید چه نکاتی رو رعایت کنیم؟ باید بگیم که با تخمین ۲۴ میلیون وب سایت تجارت الکترونیکی در سطح جهانی، به راحتی می‌شه گفت که این روزها اکثر مردم اقدام به خرید اینترنتی کردن.

به ویژه در شرایط آب و هوایی امروز، خرید آنلاین یکی از آسون‌ترین و مطمئن‌ترین راه‌ها برای خرید محصولات و خدمات هست. اما آیا تا به حال به فروش آنلاین فکر کردین؟ بازاریابی اینترنتی مسئله مهمی هست؛ از اون غافل نشین. دلایل جذاب زیادی برای ایجاد شغلی جانبی یا حتی حرفه‌ای از فروش آنلاین وجود داره. مثل:

  • راه اندازی تجارت الکترونیکی! هزینه راه اندازی نسبتاً کمی داره.
  • ۸۷% از خریداران به احتمال زیاد جستجوی محصولات خود رو به صورت آنلاین شروع می‌کنن (حتی اگه در نهایت از یه فروشگاه فیزیکی خرید کنن).
  • با تجارت الکترونیکی، جمع آوری و اندازه گیری و کار روی داده‌های مشتری آسون‌تر از زمانی هست که شما در یه فروشگاه واقعی کار می‌کنین.
  • با یه فروشگاه تجارت الکترونیکی می‌تونین به مشتریانی دسترسی پیدا کنین که قادر به بازدید از فروشگاه فیزیکی شما نیستن.
  • در نظر داشته باشین که راه اندازی فروشگاه تجارت الکترونیکی و شروع به فروش آنلاین راحت‌تر و سریع‌تر از راه اندازی فروشگاه فیزیکی هست.

از کجا شروع کنیم؟

حتی اگه راه اندازی یه سایت تجارت الکترونیکی آسون باشه، این مسئله مهمه که بدون برنامه ریزی به سراغ اون نرین. آنچه در ابتدای کار فروش آنلاین باید انجام بدین در این بخش برای شما آوردیم:

  • نام تجاری کلی خود رو مشخص کنین.
  • یه استراتژی تجارت الکترونیکی ایجاد کنین.
  • محصولات مناسب رو برای فروش آنلاین انتخاب کنین.
  • یه بستر تجارت الکترونیکی متناسب با خود انتخاب کنین.
  • وب سایتی ایجاد کنین که عالی به نظر برسه و کار کنه.
  • قبل از شروع فعالیت حساب‌های خود، شبکه‌های اجتماعی خود رو تنظیم کنین.
نکات طلایی فروش آنلاین

این نکات طلایی فروش آنلاین ممکن برای شما خیلی دور از دسترس به نظر برسه اما وقتی شروع به فعالیت کنین؛ هر مرحله از اون بسیار عملی هست.

شما در ۷ مرحله ساده می‌تونین اطلاعات بیشتری در مورد راهنمای راه اندازی تجارت الکترونیک کسب کنین. در این مقاله ما تمام نکات فروش آنلاین رو با شما بررسی می‌کنیم. اگه در راه اندازی فروشگاه و فروش آنلاین جدی هستین باید درک کاملی از هر دو داشته باشین.

از کجا می‌شه فروش آنلاین داشت؟

بسیاری از مکان‌ها برای انجام این کار وجود داره. شما می‌تونین محصولات خود رو از طریق شبکه‌های اجتماعی گرفته تا وب سایت تجارت الکترونیکی خود به صورت آنلاین بفروشین.

با وجود همه این مسائل ممکنه برای شما دشوار باشه که تشخیص بدین که بهترین گزینه برای شما چیه؟ شما می‌تونین در مورد راه‌های مختلف تجارت الکترونیکی که در اختیار شما قرار داره اطلاعات کسب کنین تا مشخض کنین کدوم روش برای فروش آنلاین شما مناسب‌تر هست؟ به یاد داشته باشین اگه مدل کسب و کار شما تغییر کنه یا نیاز به تغییر داشته باشه همیشه می‌تونین به یکی دیگه از خطوط سمت پایین‌تر برین. برای دونستن نکات طلایی فروش آنلاین با ما همراه باشین.

فروش در شبکه‌های اجتماعی

شما می‌تونین از طریق فیس بوک، اینستاگرام، توییتر یا حتی Pinterest به راحتی فروش آنلاین خود رو داشته باشین. از مزایای فروش در شبکه‌های اجتماعی این هست که تنظیم اون بسیار آسون هست و شما به طور خودکار مخاطب داخلی خود رو دارین که می‌تونه افزایش پیدا کنه.

Facebook Marketplace راهی عالی برای محلی نگه داشتن معاملات هست. دکمه خرید اکنون فیس بوک و اینستاگرام به طرفداران شما اجازه می‌ده تا برای خرید محصولات خود به راحتی کلیک کنن و به وب سایت مورد نظر برن.

Pinterest مکانی عالی برای فروش محصولات فیزیکی از طریق خرید پین هست که مصرف کنندگان می‌تونن برای رفتن به وب سایت و خرید مستقیماً روی اون کلیک کنن. مزایای فروش آنلاین با شبکه‌های اجتماعی رو با هم مرور می‌‎کنیم:

  • راه اندازی آسون
  • مخاطبان فوری
  • معاملات محلی
  • مقرون به صرفه

معایب اون شامل:

  • به اندازه یه وب سایت تجارت الکترونیکی رسمی نیست.
  • ردیابی مشتریان تکراری دشوارتر هست.
  • ثبت مارک تجاری دشوارتر هست و همه می‌تونن ایده شما رو بدزدن.

به طور خلاصه باید بگیم اگه تازه شروع به کار کردین و می‌خواید ببینین آیا فروش آنلاین برای شما مناسب هست یا نه! بهتره تصمیم بگیرین با رسانه‌های اجتماعی شروع کنین. این اولین نکته از لیست نکات فروش آنلاین هست. از این طریق درآمدزایی در خانه امکان پذیر هست.نکتهبرای شروع کار و تست خود در موفقیت فروش آنلاین، بهتر است با شبکه‌های اجتماعی شروع کنین. ساده‌ترین روش و مقرون به صرفه‌ترین گزینه موجود هست.

فروش از طریق بازارهای آنلاین

فروش از طریق بازارهای آنلاین روشی رسمی‌تر برای راه اندازی فروشگاه نسبت به شبکه‌های اجتماعی هست؛ اما تقریباً به میزان تلاش بیشتری نیاز داره.

همچنین به یاد داشته باشین این یه روش عالی برای استفاده از مخاطبان موجود هست که به بازارهای آنلاین مراجعه می‌کنن. نقطه ضعف فروش در بازارهای آنلاین این هست که اونها اغلب درصدی از فروش شما رو تشکیل می‌دن. بیاید نمونه‌هایی از بازارهای آنلاین عالی برای فروش آنلاین رو با هم مرور کنیم: eBay، Amazon، etsy، Google Express. مزایای فروش آنلاین از این طریق به شرح زیر هست:

نکات طلایی فروش آنلاین
  • استفاده از این روش رسمی‌تر از فروش در شبکه‌های اجتماعی هست.
  • روشی آسون برای استفاده از مخاطبان موجود شما هست.

اما معایب اون رو در ادامه مرور می‌کنیم:

  • تلاش بیشتری برای راه اندازی فروش آنلاین از طریق شبکه‌های اجتماعی می‌طلبه.
  • این بازارها اغلب درصدی از فروش شما رو به خود اختصاص می‌دن.

در مجموعه نکات طلایی فروش آنلاین تمام این موارد رو باید بررسی کنین تا بتونین تصمیم مطلوبی بگیرین. اگه آماده باشین که گام بعدی رو بعد از آزمایش فروشگاه رسانه‌های اجتماعی بردارین، اما کاملاً هم آماده راه اندازی فروشگاه تجارت الکترونیکی خود نیستین؛ ممکن فروش در بازارهای آنلاین رو انتخاب کنین.نکتهدر این روش به شما متذکر می‌شیم که اگه آماده‌اید یه گام بیشتر از فروش آنلاین در شبکه‌های اجتماعی بردارین اما هنوز آماده راه اندازی وب سایت نیستین می‌تونین از بازارهای آنلاین استفاده کنین تا جلوه رسمی‌تری به کسب و کار خود بدین.

ایجاد وب سایت تجارت الکترونیکی

اگرچه این مورد بیشترین تلاش رو از سمت شما می‌خواهد؛ اما به شما این امکان رو می‌ده تا یه فروشگاه کاملاً سفارشی برای خود بسازین.

اگه در ساختن فروشگاه مشاغل آنلاین جدی هستین، این روش برای انجام اون و رسیدن به هدف شما کاملاً مناسبه! بهترین راه برای به دست آوردن یه وب سایت تجارت الکترونیکی منحصر به فرد و کاملاً سفارشی، کار با یه طراح وب برای ایجاد دقیقاً همون چیزیه که به اون نیاز دارین.

در نظر داشته باشین بسیاری از سایت‌های الگو و سازندگان وب سایت وجود دارن که به شما این امکان رو می‌دن تا یکی از اونها رو بدون تجربه قبلی کدگذاری کنین. به خاطر داشته باشین که الگوها امکان سفارشی سازی محدودی رو دارن و ممکن دقیقاً به اون چیزی که دنبالش می‌گردین، نرسین. خوشبختانه بسیاری از سازندگان وب سایت همچنین به شما این اجازه رو می‌دن طراح استخدام کنین تا به سایت شما جلوه‌ای سفارشی ببخشه. در ادامه مبحث نکات فروش آنلاین بیایید مزایای این نوع از فروش آنلاین رو بررسی کنیم:

فروش آنلاین
  • این نوع از فروش آنلاین قابل برنامه ریزی هست (اگرچه پلت فرم‌های خاص، محدودیت‌های خود رو دارن).
  • ردیابی و بازاریابی برای تکرار مشتری آسون هست.
  • بهترین راه برای نشون دادن نام تجاری شما هست.

اما معایب این نوع از فروش آنلاین موارد زیر هست:

  • راه اندازی این روش دشوارتر از فروشگاه‌ها در شبکه‌های اجتماعی یا بازارهای آنلاین هست.
  • ثبت دامنه و میزبانی وب سایت شما اغلب هزینه‌ای در بر داره.
  • شاید در این روش مجبور باشین وب سایت خود رو مرتباً به روز کنین.

نکات طلایی فروش آنلاین به شما می‌گه که اگه بودجه بیشتری برای کار دارین و در زمینه ایجاد مشاغل خود جدی هستین؛ راه اندازی یه وب سایت تجارت الکترونیکی می‌تونه گزینه مناسبی برای شما باشه.نکتهدر این روش شما رو راهنمایی می‌کنیم که در صورت داشتن بازار کار خوب و بودجه مورد نیاز، بهترین کار ایجاد وب سایت شخصی برای کسب و کار خود هست.

داشتن یه برند شخصی راه موفقیت شما!

مهم نیست که شما برای فروش آنلاین چه راهی رو انتخاب می‌کنین؛ داشتن یه برندینگ تجاری فروش بیشتری رو برای شما به ارمغان میاره. می‌تونین فروش محصولات با مارک تجاری رو با محصولات بدون مارک مقایسه کنین.

با ایجاد یه نام تجاری، مشتریان شما قادر خواهند بود تا فوراً کسب و کار و تجارت شما رو در سراسر پلت فرم‌ها تشخیص بدن. باید در نظر داشته باشین که یه برند تجاری شامل همه چیز هست از طراحی آرم شما تا بسته بندی محصول شما گرفته تا انواع تصاویری که در وب سایت خود استفاده می‌کنین و حتی صدای شما هست.

زمان ایجاد یه نام تجاری برای تجارت آنلاین خود، مهمه که ظاهر و احساس برای مخاطبان هدف شما مناسب باشه. به عنوان مثال ممکن زنگ‌های پیچیده و بدون صدا برای سالن ورزشی کودکان مناسب نباشه اما ممکن برای یه شرکت مد روز در بازار مناسب باشه. برای اطمینان از این که همیشه برند شما به صورت آنلاین نشون داده می‌شه یه راهنمای سبک نام تجاری برای خود ایجاد کنین.

برای کسب نکات فروش آنلاین بیشتر در ادامه با ما و نکات طلایی فروش آنلاین همراه باشین. خلق شخصیت برند در کسب و کار شما حائز اهمیت هست.

اهمیت بازاریابی موثر و طراحی عالی

فروش آنلاین در قسمت خرید خلاصه نمی‌شه. مهمه که بدونین چطوری مشتری‌ها رو به سمت فروشگاه خود بکشونین. جذب مشتری و ترفندهای اون از اهمیت زیادی برخورداره. در این بخش چند نوع تجارت الکترونیکی وجود داره:

تبلیغات آنلاین

طبق مطالعات انجام شده در سال ۱۳۹۸، ۵۱% از خریداران گفتن که اونها از گوگل برای تحقیق درباره خریدی که قصد دارن به صورت آنلاین انجام بدن، استفاده کردن.

زمانی که مشتریان شما این جستجو رو انجام می‎‌دن، شما می‌تونین از این فرصت برای بازاریابی آنلاین از طریق گوگل برای اونها استفاده کنین و سپس اونها رو از طریق پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند فیس بوک و اینستاگرام دوباره هدف گیری کنین. این کار در حقیقت هدف گیری مجدد یا بازاریابی مجدد نامیده می‌شه.

وقتی شخصی با تجارت شما به صورت آنلاین تعامل داشته باشه برای شما نتیجه بخش هست. حتی اگه اون شخص فوراً به مشتری پرداخت کننده تبدیل نشه؛ بعداً با ورود به اینستاگرام یا فیس بوک، تبلیغی برای محصول یا خدمات شما مشاهده می‌کنه. در نظر داشته باشین که این امر شناخت برند شما رو تقویت می‌کنه و احتمال تبدیل اون به مشتری پرداخت کننده رو در آینده بیشتر می‌کنه.

در نکات طلایی فروش آنلاین بحث تبلیغات آنلاین بسیار مهم هست. در حقیقت تبلیغات آنلاین یه روش عالی برای جلب توجه مخاطبان و یا در وهله اول شناسوندن شما هست. این مسئله بر فروش آنلاین شما تاثیر مستقیم داره.

بازاریابی از طریق ایمیل

نکات فروش آنلاین

در ابتدا بهتره یه آمار کلی به شما بدیم:آمار و اطلاعاتآیا می‌دونین تعداد کاربران فعال در ایمیل جهانی تقریباً ۳.۹ میلیارد نفر هست؟

به علاوه توجه کنین که بازاریابی از طریق ایمیل بیشترین بازده رو برای سرمایه گذاری در مشاغل کوچک داره. اگه به دنبال یه روش عالی برای هدایت مخاطبان هدف خود به فروشگاه آنلاین خود هستین؛ بازاریابی از طریق ایمیل برای شما کاملاً مناسب هست.

بازاریابی از طریق ایمیل به شما این امکان رو می‌ده تا تبلیغات و کالاهای ویژه فعلی خود رو به نمایش بذارین، اخبار مربوطه رو با مشتریان خود به اشتراک بذارین، محصولات جدیدی رو معرفی کنین و از مخاطبان خود در مورد مارک و محصولات خود بازخورد بگیرین. در نکات فروش آنلاین خود این مسئله رو همیشه در ذهن داشته باشین. برای داشتن فروش آنلاین خوب باید انواع تبلیغات رو بشناسین و بتونین بهترین انتخاب رو با توجه به شرایط خود داشته باشین.

طراحی عالی با UX

UX یا تجربه کاربری برای وب سایت تجارت الکترونیکی شما بسیار مهم هست. در حقیقت این چگونگی تعامل کاربران با وب سایت شما هست و اغلب می‌تونین فروش آنلاین خوبی رو داشته باشین. به عنوان مثال برنامه مدیتیشن Calm با طراحی مینیمالیستی UX، کاربران اونها رو سالم و آروم نگه می‌داره.

طراحی UX اونها به کاربران کمک می‌کنه تا به راحتی از طریق وب سایت پیمایش کنن و اطلاعات مورد نظر خود رو پیدا کنن.

کاربران حتی می‌تونن هنگام حرکت در سایت و برنامه، محیطی مانند جنگل و یا بارونی یا دریا رو انتخاب کنن و این مسئله به اونها راهی برای شخصی سازی تجربه خود با Calm رو می‌ده.

به پایان نکات طلایی فروش آنلاین رسیدیم. شما در حقیقت با طراحی اصولی سایت خود اعتماد سازی از طریق طراحی رو به عمل می‌رسونین.

اگه ایده خوبی برای فروش آنلاین کالا یا خدمات دارین، اکنون زمان مناسب اون شروع شده. اگه از قبل فروشگاه اینترنتی دارین با رعایت این نکات فروش آنلاین می‌تونین به بهبودی اون فکر کنین.

در هر صورت برای برقراری ارتباط با مخاطب مورد نظر خود به طراحی وب عالی نیاز خواهید داشت؛ بنابراین طراح متناسب با سبک امروز خود پیدا کنین.

نویسنده