شما این محصولات را انتخاب کرده اید
سبد خرید
تایید و پرداخت
دسترسی به محصول
سبد خرید شما در حال حاضر خالی است.

بازگشت به فروشگاه

1
شناسه پست: 2823
بازدید: 459

تبلیغات گوگل در تبریز معروفترین شکل Google Ads است. در این روش تبلیغ دهنده عبارات یا کلمات کلیدی مورد نظر خود را در گوگل ادوردز وارد می‌کند تا تبلیغاتش برای کسانی که این عبارات را جستجو می کنند نشان داده شود.

تبلیغات گوگل ادوردز چیست ؟

یکی از مهم ترین سوالات کاربران در زمینه Google Ads این است که تبلیغات گوگل در تبریز چیست؟؟ گوگل ادوردز یا گوگل ادز سیستم تبلیغاتی شرکت گوگل است که در آن تبلیغ کنندگان از طریق سایت ها و ابزارهای مختلف گوگل، تبلیغات خود را به رویت مشتریان می رسانند.

تبلیغ کننده همچنین برای هر کلیک هزینه‌ای را وارد می‌کند، برای جستجوی یک کلمه کلیدی، گوگل از بین پیشنهادهای مختلف تبلیغ دهندگان، بر اساس ضوابطی خاص برخی از تبلیغ ها رو انتخاب و به کاربران نشان می دهد.

خدمات محدود در تبلیغات گوگل

اصولا خدمات و محصولاتی که طبق قوانین کشور و همچنین سیاست های گوگل نباشد را نمی توان تبلیغ کرد. وبسایت هایی مانند شرط بندی و پیش بینی  و یا فروش پایان نامه و غیره به هیچ وجه امکان تبلیلغ در گوگل را ندارد.

زمان فعال سازی تبلیغات گوگل

معمولاً اگر سایت شما مشکلی ازجمله ویروسی‌بودن، ری دایرکت شدن و… نداشته باشد یا مربوط به کسب‌و‌کارهای خلاف قانون مانند شرط‌بندی و همسریابی نباشد و در متن شما شماره تلفن وجود نداشته باشد، طبق گفته گوگل حداکثر یک روز برای تأیید طول می‌کشد. ولی معمولاً تبلیغ‌هایی که با اکانت شرکت های دیجیتال مارکتینگ در تبریز ساخته می‌شود، در کمتر از یک ساعت تأیید شده و شما در کمتر از یک ساعت می‌توانید تبلیغ خود را در صفحه اول گوگل ببینید.

اثر تبلیغات در گوگل بر روی سئوی سایت

طبق گفته خود گوگل تبلیغات در گوگل هیچ تأثیری در سئو سایت شما ندارد. فقط ممکن است به‌خاطر گرفتن کلیک بیشتر در هنگام انجام کمپین تبلیغات در گوگل، رتبه الکسای شما بهبود پیدا کند.

مشاهده گزارش تبلیغات گوگل

با پنلی که شرکتهای دیجیتال مارکتینگ در تبریز در اختیار شما قرار می‌دهد، شما در لحظه می‌توانید گزارش ریز تبلیغات خود را ببینید. شرکت‌هایی که از دادن پنل اصلی و انگلیسی گوگل ادورز به شما به دلایل مختلف خودداری می‌کنند، باید برای شما گزارش‌های روزانه یا هفتگی ارسال کنند

موثرترین نوع تبلیغات کلیکی تبلیغ گوگل می باشد.
شما میتوانید با تبلیغات در گوگل در کمتر از یک ساعت در صفحه اول لیست نتایج جستجوی گوگل ظاهر شوید و کسب و کارتان را به مشتریانی که به دنبال شما می گردند معرفی کنید.

3 عنصر موفقیت در تبلیغات گوگل

1) آگهی ها :

  • نوشتن جملات و توضیحات حرفه ای مناسب برای جذب مشتری پتانسیل
  • بهینه سازی آگهی ها متناسب با کلمه کلیدی
  • ایجاد فرمت متنی آگهی مختلف

2) کلمات کلیدی :

  • تحلیل و انتخاب بهترین کلمات کلیدی
  • آنالیز بازخورد کیورد های سرچ شده
  • استفاده از ابزار های در دسترس گوگل

3) آنالیز وب سایت:        

  • آنالیز نتایج و اصلاح مداوم کمپین
  • آنالیز حرفه ای وب سایت شما و برسی مشکلات احتمالی

تبلیغات گوگل با ‌تیم دیجیتال مارکتینگ در تبریز:

  • دسترسی مستقیم به اکانت گوگل ادز
  • جهت مدیریت یا مشاهده پنل
  • ایجاد شماره تماس
  • مشاوره و آموزش پنل مدیریت
  • نمایش صفحه اول گوگل
  • مدت نمایش نامحدود
  • مشاوره و آموزش رایگان
  • ایجاد پلاگین سایت لینک
  • پلاگین ویژگی ها به انتخاب شما
  • تعداد کلمات کلیدی نامحدود

سؤالات متداول :

تبلیغات گوگل در تبریز

آیا تبلیغات گوگل روی دامنه ir امکانپذیر است؟

به‌ تازگی تبلیغاتی که با دامنه ir نوشته می‌شوند تأیید نمی گردد. دلیل این امر تنها به علت وجود تحریم‌های بین المللی است.

هزینه تبلیغات در گوگل ادوردز چقدر است؟

ایجاد اکانت گوگل ادوردز رایگان است و برای نمایش تبلیغات گوگل در تبریز هیچ هزینه ای پرداخت نمی‌کنید و تنها به ازای کلیک بر روی تبلیغات هزینه پرداخت می‌کنید. هزینه کلیک برای هر کلمه کلیدی (CPC) در کسب و کارهای مختلف، متفاوت است. در واقع این پیشنهادهای رقبای شماست که هزینه کلیک برای یک کلمه کلیدی را مشخص می کند. هر چقدر سود حاصل از جذب کاربری که آن کلمه را جستجو کرده است بالاتر باشد رقیب شما پیشنهاد بالاتری خواهد داد و شما هم برای اینکه در مزایده برنده شوید مجبور خواهید شد پیشنهادی بالاتر از رقیبتان دهید.

آیا تبلیغات در گوگل بر سئوی سایت من تأثیر می‌گذارد؟

طبق گفته خود گوگل تبلیغات در گوگل هیچ تأثیری در سئو سایت شما ندارد. فقط ممکن است به‌خاطر گرفتن کلیک بیشتر در هنگام انجام کمپین تبلیغات گوگل در تبریز ، رتبه الکسای شما بهبود پیدا کند.

چه خدمات و محصولاتی را نمی توان در گوگل ادوردز تبلیغ کرد؟

اصولا خدمات و محصولاتی که طبق قوانین کشور و همچنین سیاست های گوگل نباشد را نمی توان تبلیغ کرد. وبسایت هایی مانند شرط بندی و پیش بینی  و یا فروش پایان نامه و غیره به هیچ وجه امکان تبلیلغ در گوگل را ندارد.

CPM و CPA چه هستند و با CPC چه تفاوتی دارند؟

روش‌های جایگزین دیگری برای CPC جهت پیشنهاد هزینه در گوگل ادز وجود دارد که شامل CPM (هزینه به ازای هزار نمایش) و CPA یا هزینه به ازای اقدام (مثلا به ازای هر خرید) است. مزایده CPM هزینه ای است که بر اساس تعداد نمایش (impression) ها تعیین می گردد. در CPA نیز هزینه بر اساس اقدامات ارزشمند تعریف شده برای کاربر در صفحه فرود یا دیگر صفحات سایت تعیین می‌شود.

کلمات کلیدی (Keywords) در ادوردز چه نقشی دارند؟

کلمات یا عبارات کلیدی که تبلیغ کننده بر روی آنها سرمایه گذاری می‌کند و امیدوار است تبلیغش بر اساس این کلمات در نتایج موتورهای جستجو نشان داده شود. به عنوان مثال اگر شما فروشنده آنلاین کفش هستید، ممکن است بخواهید بر روی عباراتی همچون کفش نایک یا کفش اسپورت مردانه سرمایه گذاری کنید. پژوهش کلمات کلیدی به فرآیند استفاده از ابزار و داده ها برای تعیین بهترین کلمات کلیدی مرتبط اطلاق می‌شود.

امتیاز کیفیت در گوگل ادوردز چیست؟

امتیاز کیفیت (Quality Score) معیاری است که توسط گوگل جهت تعیین مرتبط بودن و مفید بودن تبلیغ برای کاربر استفاده می‌شود. موارد تاثیرگذار بر کوالیتی اسکور عبارتند از: نرخ کلیک یا CTR (نسبت کلیک به نمایش تبلیغ)، مرتبط بودن کلمات کلیدی با تبلیغ و تجربه کاربر از صفحه فرود. امتیاز کیفیت عددی بین 1 تا 10 است و هر چقدر امتیاز کیفیت شما بالاتر باشد بهتر است و باعث بهبود جایگاه تبلیغات و کاهش هزینه‌ها می‌شود.

رتبه تبلیغ (Ad position) در گوگل چیست؟

رتبه تبلیغ در گوگل به جایگاه تبلیغ در صفحه نتایج گوگل اطلاق می‌شود. این رتبه بر اساس حداکثر هزینه پیشنهادی برای هر کلیک و امتیاز کیفیت تعیین می‌شود. میانگین رتبه تبلیغات نمایش داده شده شما در گوگل ادوردز به صورت Avg Position نمایش داده می‌شود.

رابطه امتیاز کیفیت و CPC:

امتیاز کیفیت و CPC از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند؛ چرا که این دو معیار، در کنار هم موقعیت تبلیغ در نتایج جستجوی گوگل را مشخص می‌کنند.

چقدر طول می‌کشد تبلیغات در گوگل برای کسب‌وکارمان فعال شود؟

معمولاً اگر سایت شما مشکلی ازجمله ویروسی‌بودن، ری دایرکت شدن و… نداشته باشد یا مربوط به کسب‌و‌کارهای خلاف قانون مانند شرط‌بندی و همسریابی نباشد و در متن شما شماره تلفن وجود نداشته باشد، طبق گفته گوگل حداکثر یک روز برای تأیید طول می‌کشد. ولی معمولاً تبلیغ‌هایی که با اکانت شرکت های دیجیتال مارکتینگ ساخته می‌شود، در کمتر از یک ساعت تأیید شده و شما در کمتر از یک ساعت می‌توانید تبلیغ خود را در صفحه اول گوگل ببینید.

امکان قراردادن لینک کانال تلگرام یا اکانت اینستاگرام برای تبلیغ وجود دارد؟

این امکان وجود دارد، اما به علت نامرتبط‌بودن این صفحات با کلمه کلیدی سرچ‌شده و پایین‌ بودن امتیاز QS پیشنهاد نمی‌شود؛ چون هزینه کلیک‌های شما افزایش پیدا می‌کند.

کلیک‌های تکراری از بودجه ما کم می‌کند؟

گوگل کلیک‌های تقلبی و پشت سر هم را تشحیص می‌دهد و هزینه آن‌ها را در انتهای روز به حساب شما برمی‌گرداند؛ ولی اگر شخصی با فاصله یک روز روی تبلیغ شما کلیک کند از حساب شما کم می‌شود.

آیا برای دیده‌شدن تبلیغ هم باید هزینه‌ای پرداخت کنیم؟

شما برای دیده‌شدن یا impression هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنید، بلکه  فقط برای هر کلیک هزینه پرداخت می‌کنید.

تفاوت پرداخت با واحدهای مختلف پولی چیست؟

گوگل هر لحظه ارزش واحدهای مختلف پولی را به هم تبدیل می‌کند. پس اگر یک کلیک یک دلار ارزش داشته باشد، شما با هر واحد پولی که وارد شوید و حسابتان به هر واحدی که باشد، به اندازه همان یک دلار هزینه پرداخت می‌کنید. حال این یک دلار معادل دو درهم باشد یا سه لیره فرقی نمی‌کند. ارزش آن یکسان و معادل‌سازی‌شده خواهد بود.

نویسنده

ساناز ذوقی
ساناز ذوقی سردبیر وبلاگ رئال ربات و مدرس دوره آموزش تولید محتوای متنی وب به صورت SEO-Friendly به روش خلاقانه با کمک هوش مصنوعی | کارشناس سئو و برگزار کننده سمینار تولید محتوا با هوش مصنوعی فیبوناچی | 6+ سال فریلنسری پروژه‌های سئو محتوای تحت وب